پیام خود را بنویسید

بایگانی بخش

دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 132 | تعداد کل بازدید های مطالب: 966,108 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ


img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

آموزش به بیمار

آموزش چهره به چهره دیابت آبان ۱۴۰۲ طرح ملی غربالگری کارگاه آموزش خودمراقبتی  

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

آموزش خودمرافبتی

دانلود آموزش خودمرافبتی پرستار به بیمار

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

پمفلت آموزشی

دانلود پمفلت آموزش به بیمار 

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

آموزش

معرفی واحد آموزش به بیمار  آموزش به بیمار و ‏خانواده یکی از نقشهای اصلی پرستاران در مراکز درمانی محسوب می شود‎.‎‏ از دست دادن سلامتی و بستری شدن در بیمارستان یکی از موقعیت هایی است که ‏نیاز به یادگیری را دو چندان می نماید. داشتن‎ ‎اطلاعات‎ ‎کامل‎ ‎از‎ ‎سیربیماری‎ ‎و‎ ‎درمان‎ ‎خود‎،‎ ‎جزو‎ ‎مهمترین‎ ‎حقوق‎ ‎مددجویان می‎باشد‎ ‎و‎ ‎این‎ ‎اطلاعات‎ ‎باید‎ ‎بر‎ ‎اساس نیازهای‎ ‎فردی‎ ‎و موقعیت‎ ‎خاص‎ ‎بیماری‎ ‎طراحی‎ ‎و‎ ‎اجرا‎ ‎شود‎ ‎تا‎ ‎بتواند‎ ‎باعث ایجاد‎ ‎تغییرات‎ ‎مطلوب‎ ‎رفتاری‎ ‎گردد. آموزش به بیمار فرآیندی است بیمار محور مبتنی بر نیازهای ابراز شده توسط پزشک و بیمار برای کمک به ‏بیمار جهت تصمیم‌گیری مشارکتی و آگاهانه در مورد بیماری که برای کنترل و کنار آمدن هر چه بهتر با ‏بیماری اجرا می گردد.‏  واحد آموزش به بیمار در بیمارستان به مرکزی اطلاق می گردد که امکانات و ‏محتواهای آموزش به مددجو را حین بستری و پس از ترخیص فراهم می‌نماید. این ‏مرکز یکی از زیر مجموعه‌های بیمارستان بوده و تحت نظارت دفتر پرستاری ‏خدمات خود را ارائه می‌نماید.‏ و در بیمارستان امیرالمومنین کردکوی شامل زیر مجموعه های ذیل می باشد: پرستار پیگیر پرستار بازتوانی قلب پرستار کارشناس زخم هدف کلی واحد آموزش سلامت:‏ توانمندسازی بیماران جهت برنامه های خودمراقبتی به منظور ارتقاء سلامت اهداف اختصاصی واحد آموزش سلامت :‏ ‏آشنایی مددجو با بیماری خود و توانایی در برنامه های خود مراقبتی ‏افزایش توانایی در تصمیم گیری جهت ادامه درمان افزایش دانش؛ نگرش و مهارت مددجو در زمینه مراقبت از خود ارتقاء رضایت مددجو از خدمات درمان ‏کاهش آسیب‌های روانی و نگرانی مددجو ‏کاهش هزینه‌های بیمارستانی شرح وظایف کارشناس واحد آموزش سلامت:‏  ‏۱. برنامه‌ریزی و اجرای نیازسنجی آموزشی از مددجویان و اولویت بندی نیازهای آموزشی مددجویان ‏براساس داده‌های جمع آوری شده ‏۲. طراحی برنامه های آموزشی مبتنی بر نیازسنجی آموزشی انجام شده از مددجو‏ ‏۳. انتخاب زیرگروه های تیم آموزش به مددجو و برگزاری جلسات هماهنگی با آنان و تقسیم وظایف بین ‏افراد مربوطه و طرح مسائل و مشکلات موجود در رابطه با آموزش مددجویان و بحث و تبادل نظر در این ‏رابطه در جلسات مربوطه ‏۴. آموزش زیرگروه های تیم آموزش به مددجودر رابطه با ارائه موضوعات آموزشی مورد نیاز مددجویان ، ‏نحوه اطلاع رسانی و برقراری ارتباط موثر با بیماران ‏۵. برنامه‌ریزی و مشارکت در زمینه طراحی پمفلت‌ها و جزوات آموزشی بر اساس استانداردها و تهیه بانک‌های اطلاعاتی آموزشی ‏۷. پیش بینی منابع مالی و تسهیلات آموزشی مورد نیاز براساس اولویت‌ها و خط مشی تعیین شده ‏۸. برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جهت مددجویان و همراهان آنها در صورت نیاز ‏۹. ترویج رویکرد آموزش به مددجو و فرهنگ‌سازی در این زمینه‏ ‏۱۰. ارزیابی و تعیین میزان اثربخش بودن آموزش‌های ارائه شده به مددجویان ‏۱۱. جمع آوری و ارائه گزارش عملکرد واحد آموزش به مددجو آن مرکز در فواصل مشخص به مراجع بالاتر ‏۱۲. نظارت بر فعالیت‌های آموزش به بیمار انجام شده توسط گروه‌های زیرمجموعه ‏۱۳. طرح مشکلات در کارگروه آموزش به بیمار و ارائه راهکارهای مداخله ای جهت حل مشکلات و ‏تصمیم‌گیری جهت برنامه‌ریزی آموزشی ۱۴. راند مسئول آموزش سلامت از بخش های درمانی بر اساس چک لیست وزارت خانه و پایش اثر بخشی آموزش پرستار به بیمار  

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

دستورالعمل ها

۱) آیین نامه تشویق هیات علمی ۲) دستورالعمل ارتباط فراگیر با پزشک مقیم غیر هیات علمی ۳) دستورالعمل آموزش به بیمار ۴) دستورالعمل اولویت بندی مراقبت از بیمار بد حال ۵) دستورالعمل به اشتراک گذاری تجارب فراگیران ۶) دستورالعمل تیم حفاظت ۷) دستورالعمل دسترسی به فایل های بخش پاراکلینیک ۸) دستورالعمل نحوه نظارت بر فعالیت درمانی ۹) فرآیندهای اورژانس ۱۰) دستورالعمل اخلاق و رفتار حرفه ای

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

راهنمای آموزش فراگیران

صثقصثق

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

آیین نامه پوشش

ثقث

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

ایمنی و بهداشت فراگیران

طبلیبلیلیبل

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

منشور حقوق بیمار

سثقبصثق

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

اصول پرونده نویسی

سیبسبس

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

کوریکولوم آموزشی

شصثضصثضصثضص

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

طرح درس

سیسیسی

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

لاگ بوک

یصصضیضصیضص

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

آزمون ها

شسیصضشیس

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

آموزش مجازی

صضثصضثضص

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

نظر سنجی فراگیران

شسیسشی

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

معرفی واحد

رسالت واحد توسعه آموزش بالینی: واحد توسعه آموزش بالینی (EDO)  بیمارستان امیرالمومنین(ع)   به منظور ارتقای کیفیت آموزش و پویا نمودن عملکردهای آن و در راستای سیاست های وزارت متبوع و با هماهنگی با مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی دانشکده (EDC) همزمان با شروع فعالیت معاونت آموزشی پژوهشی بیمارستان به طور عمده به امر ارتقای کیفیت آموزش در حیطه های برنامه ریزی، ارزشیابی، پژوهش در آموزش، دانش پژوهی و رشد و بالندگی اعضاء هیئت علمی، اخلاق حرفه ای و آموزش مجازی تشکیل و با کمک کمیته های فعال زیرمجموعه بر اساس شرح وظایف معین در جهت ارتقاء آموزش بالینی فعالیت خواهد کرد. اهداف واحد توسعه آموزش بالینی: بهینه سازی و توسعه کیفی برنامه های آموزشی و درسی. تعیین نیازهای آموزشی اعضاء هیئت علمی. فرایند ارزشیابی اعضاء هیئت علمی و بازخورد نتایج آن. شرح وظایف: برنامه ریزی و ارایه مشاوره به معاون آموزشی و کمیته های آموزشی بیمارستان برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در چارچوب سیاست ها و برنامه های دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان. ارتقای توانمندی های اعضای هیأت علمی در زمینه برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران، برنامه و اعضای هیأت علمی)، روش های تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش و مدیریت تغییر در حیطه آموزش بالینی. ارایه مشاوره به کمیته های آموزشی، بخش ها و گروه های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، به کارگیری روش های جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرح های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی. نظارت و ارزشیابی عوامل مؤثر در ارتقاء آموزشی و ارائه بازخورد لازم به معاون آموزشی بیمارستان.

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

اعضای کمیته EDO

یفثقثق

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

مسئول واحد توسعه آموزش بالینی

مسئول واحد توسعه آموزش بالینی   نام و نام خانوادگی مدرک تحصیلی سمت مسئول توسعه آموزش بالینی پست الکترونیک شماره تماس کارشناس مربوطه ()    

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

فرآیند ملاقات حضوری

ملاقات حضوری با معاونت محترم آموزشی بالینی مرکز     ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در دفتر معاونت انجام می شود.  فرآیند ملاقات حضوری

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

اهداف

شرح وظایف معاونت آموزش و پژوهش بیمارستان بخش اول: ارتقا ساختار آموزشی بیمارستان ها ۱-برنامه ریزی در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش بیمارستان ۲-برنامه ریزی و نظارت بر ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی موجود بیمارستان ۳-پایش مستمر عوامل موثر بر کیفیت آموزش و پژوهش ۴-نظارت بر اجرای انجام برنامه ها و مقررات آموزشی در بخش های بالینی و درمانگاه ها ۵-تالش در جهت بهبود و ارتقای امکانات رفاهی هیات عملی و دانشجویان در بالین ۶-برنامه ریزی و نظارت بر اجرای اخالق پزشکی و ایمنی بیمار بخش دوم: امور هیات علمی بالینی در بیمارستان ها ۱-نظارت بر حضور کمی و کیفی و فعالیت اعضای هیات علمی بالینی در بخش های آموزشی ۲-نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیئت علمی بالینی در بخش های مختلفت ۳-نظارت و تنظیم زمان بندی نحوه ی شرکت در کارگاه های آموزشی و پژوهشی ۴-نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس های علمی ۵-نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بخش ها و اعضای هیئت علمی بالین ۶-فراهم نمودن زمینه های الزم جهت همکاری آموزشی- پژوهشی اعضای هیئت علمی،دانشجویان و پرسنل درمانی عالقه مند به حیطه های آموزشی و پژوهشی بخش سوم: تجهیزات آموزشی ۱-تنظیم طرح های مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آنها ۲-نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان ۳-نظارت بر تنظیم برنامه های استفاده از فضای آموزشی)سالن کنفرانس و کالس های درس( ۴-تجهیز واحد سمعی و بصری جهت به کارگیری از روش ها و تکنولوژی های جدید و تهیه و سایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کالس های درس بخش چهارم: آموزش گیرندگان شامل :کارآموزان و کارورزان ۱-کنترل و نظارت بر معرفی نامه ها ی آموزشی و معرفی آموزش گیرندگان به بخش های آموزشی بیمارستان ها ۲-دریافت برنامه کارآموزی و کارورزی دانشجویان از گروه های مربوطه و هماهنگی در نحوه تقسیم آموزش گیرندگان بر اساس ظرفیت بخش های آموزشی بیمارستان ها ۳-نظارت بر برنامه ریزی کیفی آموزش در بخش های آموزشی به صورت تئوری و عملی ۴-نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره و اعالم نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان ساعات مقرر،داشتن اتیکت،لباس فرم و اراستگی ظاهر متناسب با محیط آموزشی ۶-نظارت و تایید نمرات کارآموزی و کارورزی دانشجویان و تحویل به آموزش دانشکده ۷-برنامه ریزی کنفرانس هفتگی با محوریت اپیدمی بیماری ها بخش پنجم: در رابطه با ارتباطات ۱-تشکیل و اداره کمیته های آموزشی و پژوهشی بیمارستان)با حضور ریاست بیمارستان،روسای بخش ها و مدیران مرتبط(،کمیته های دانشجویی،کارآموزی و کارورزی ۲-شرکت در جلسات معاونین آموزشی-پژوهشی بیمارستان های دانشکده در جهت هماهنگی در امر آموزش و پژوهش ۳-ارتباط و هماهنگی با سایر قسمت های بیمارستان از قبیل دفتر پرستاری،آزمایشگاه و... ۴-تنظیم فعالیت آموزشی و پژوهشی بیمارستان و تهیه گزارش فعالیت های آموزشی برای مراجع باالتر  

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

پرسنل آموزش

نام و نام خانوادگی     مدرک تحصیلی   کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی   سمت   کارشناس مسئول آموزش و EDO مرکز   پست الکترونیک      تلفن تماس   نام و نام خانوادگی   مدرک تحصیلی  کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی   سمت  کارشناس آموزش   پست الکترونیک   -   تلفن تماس     نام و نام خانوادگی     مدرک تحصیلی  کارشناسی ارشد مدیریت دولتی   سمت  کارشناس آموزش   پست الکترونیک   -   تلفن تماس   نام و نام خانوادگی     مدرک تحصیلی   فوق لیسانس مدیریت آموزشی   سمت   سوپروایزر آموزشی   پست الکترونیک   -   تلفن تماس   

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

معرفی معاونت آموزشی

 نام و نام خانوادگی   دکتر غلامعلی ریاحی نوکنده   مدرک تحصیلی   فوق تخصصی جراحی قلب    سمت   معاون آموزش بالینی مرکز   پست الکترونیک      تلفن تماس ۰۱۷۳۴۳۵۳۵۰۲-۵۴

img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

چارت معاونت آموزشی

صفحه 1 از 6    
اولین
قبلی
1
 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان امیر المومنین (ع) کردکوی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : بیمارستان امیرالمومنین(ع) کردکوی